Om skibet Casablanca

Hvem er Casablanca..

Casablanca er en helt fabriksny Lagoon 50 fra 2022.  Det betyder hun er 50 fod eller 15 meter lang samt 8.10 meter bred.

Casablanca er fra 2022 hvor vi hentede hende i Frankrig fra fabrikken.- Vi har selv stået for at vælge præcis hvordan båden skulle udstyres og kan derfor tilbyde et ophold i særklasse. Alle valg er lavet ud fra vores seneste 5 års erfaring med sejlads rundt om i verden på vores tidligere katamaran, og kan derfor garantere at vores nye skib tilbyder alle muligheder for en fantastisk oplevelse.

Der er 3 store dobbeltkahytter i bagbord skrog med 2 badeværelser og bruseniche. I styrbord skrog er det man kalder owners hull, dvs her er der et lille kontor, et meget stor badeværelse med indbygget vaskemaskine og en stor dobbeltkahyt hvor Ann Kristin og jeg bor.  I begge stævne har vi to kahytter med hver 2 enkeltmandssenge. De deler toilet/bad med de to andre dobbeltkahytter og har indgang via dækket. De er noget mindre, men tilgengæld får man sin egen køje og har mindre at gøre rent på rengøringsdagene:)

Alle 3 dobbelt kahytter har egen dør og lukkes af mellem gang areal. Stævnkahytterne med enkeltmands sengene har indgang fra dækket – Under døgnsejladser sover man i salonen da vi ikke tillader at gå på dækket i aften og nattetimerne.

I midten finder man den store salon med pantry. I pantryet er der et komfur, opvaskemaskine, stor fryser og stort køleskab, mikroovn.

Salonen byder på et stort spiseområde – i tillæg er der en stor skydedør ud til udearealet hvor der nemt kan sidde 10 og spise.

Ovenpå  / 1. sal er “cockpittet” hvor sejladsen sker.

Casablanca er udstyret med Aircondition, kæmpe batteribank på 36kw, 2 x 140 liters watermakers, elektrisk dykkerkompressor, Paddleboards, wakeboard, 2 gummibåde, 5 x dykkersæt og en masse andet helt splinternyt legetøj.

 

Ombord på Casablanca bruger AK og jeg en stor mængde tid og penge på at hun altid står flot, lækker, og iorden. Vi opgraderer hele tiden skibet med nye ting hvis noget trænger. Vi forsøger at undgå reparationer og større vedligehold mens gaster er ombord, men kan ikke altid undgå hvis noget går pludseligt i stykker eller steder i verden hvor den eneste mulighed og få tingene lavet er og vente.  Men vi prioriterer højt at alt skal være tip top når i kommer ombord.

Nedenfor ses plantegningen for båden.

  •